Subject: Vs: Päring hambaarstide retsepti väljastamise õiguse kohta
From: "Ott Laius" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 19 Feb 2025 13:45:06 +0200

Tere

Nii tõesti on. Ravimite väljakirjutamist reguleerib vastav Sotsiaalministri 
määrus „Ravimite väljakirjutamine ja apteekidest väljastamine ning retsepti 
vorm <https://www.riigiteataja.ee/akt/13321045?leiaKehtiv> “, mis toob ära 
loetelu ATC koodidest, mille alla kuuluvaid ravimeid võivad hambaarstid 
välja kirjutada. Kodeiini ja paratsetamooli kombinatsiooni ATC kood on 
N02AJ06 ning N02AJ rühmana ei kuulu nende ATC-de hulka, mida hambaarstid 
määrata võivad.

(3) Hambaarstil on õigus märkides retseptile oma ametinimetuse retseptile 
välja kirjutada üksnes alljärgnevaid ravimeid ja aineid:

  1) ATC kood A01 – stomatoloogilised preparaadid;

  2) ATC kood B02 – verejooksu tõkestavad ained;

  3) ATC kood D06 – antibiootikumid ja kemoterapeutilised ained 
dermatoloogias;

  4) ATC kood J01 – antibakteriaalsed ained süsteemseks kasutamiseks;

  5) ATC kood J02 – seentevastased ained süsteemseks kasutamiseks;

  6) ATC kood J05 – viirusvastased ained süsteemseks kasutamiseks;

  7) ATC kood H02 – kortikosteroidid süsteemseks kasutamiseks;

  8) ATC kood M01A – mittesteroidsed põletiku- ja reumavastased ained;

  9) ATC kood M02A – paikselt kasutatavad preparaadid liigese- ja 
lihasevalude korral;

  10) ATC kood N02AX – teised opioidid ning teised analgeetikumid ja 
antipüreetikumid, välja arvatud narkootilise ravimi retsepti alusel 
väljastatavad ravimid;

  11) ATC kood N05C – uinutid ja rahustid, kavandatava raviprotseduuri jaoks 
väikseima müügiloleva ravimipakendi suuruses, kuid mitte üle 20 tableti;

  12) ATC kood R05D – köha pärssivad ained;

  13) ATC kood R01 – nohu leevendavad ained;

  14) ATC kood R06 – antihistamiinsed ained süsteemseks kasutamiseks;

 15) etüülalkohol;

  16) teised ravimid, mille Eestis kehtiva müügiloa andmisel kinnitatud 
näidustuseks on hammaste, suuõõne ja lõualuu piirkonna haigused.

Parimate soovidega
Ott Laius

Ravimiamet

From: Jette-Kristina Abel <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: kolmapäev, 19. veebruar 2025 13:21
To: Ravimiamet <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Päring hambaarstide retsepti väljastamise õiguse kohta

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

  Tere

Pöördun küsimusega retsepti väljastamise kohta.

Kas vastab tõele, et hambaarstidel puudub õigus kirjutada patsientidele 
välja ravimeid, mis sisaldavad toimeaineid Paratsetamool + kodeiin?

Lugupidamisega

Jette-Kristina Abel

AS Maxilla